OVERTUIG, bedrijfskleding werkt!
…maar wat bedoelen we hier nu precies mee?
Laten we eerst eens kijken naar het fenomeen bedrijfskleding; wat is het en wat doet het eigenlijk? Bedrijven en organisaties in verschillende branches werken met bedrijfskleding, vaak in de kleuren van de organisatie en voorzien van een bedrukt of geborduurd logo. Bedrijfskleding varieert van complete uniforms en werkpakken, tot aan een truien, hoodies, t-shirt of jas met bedrukt logo. Je zou bijna kunnen zeggen dat bedrijfskleding een vast onderdeel is van een organisatie of bedrijf. Immers, alle medewerkers van bijvoorbeeld een supermarkt lopen in bedrijfskleding, maar ook bij minder publieke werkzaamheden zoals in een fabriek worden de werknemers voorzien van kleding met logo.
Organisaties en bedrijven hebben verschillende redenen om kiezen voor bedrijfskleding, toch zien we dat vaak juist kleine of startende ondernemingen er op besparen of voor kiezen hier niet in te investeren en dat is een gemiste kans. Want juist in de beginfase van een bedrijf voorziet bedrijfskleding ondernemingen van de nodige ‘exposure‘. Iedereen die kleding draagt met het logo van een bedrijf is als het ware een lopend reclamebord en daar is niets mis mee! Bovendien is een T-shirt met een bedrukt logo daarnaast stukken goedkoper dan
een reclamebord met eenzelfde logo of tekst…
Exposure
Zoals gezegd, een bedrijf heeft verschillende redenen om te kiezen voor bedrijfskleding. De hierboven genoemde exposure heeft alles te maken met de zichtbaarheid van een bedrijf, merk of organisatie: je creëert hierdoor awareness onder zowel reeds geïnteresseerde- als ook niet-geïnteresseerde klanten. Voor ondernemers is dit natuurlijk een mooi gegeven, want deze hippe Engelse termen dragen daarmee een belangrijk steentje bij aan de bekendheid van een bedrijf, zowel in het bewuste als onbewuste gedeelte van de mens.
Bedrijfskleding en exposure gaan dus hand in hand. Maar er is meer… en dat is:
Professionaliteit en imago
De professionaliteit van een bedrijf of organisatie wordt niet bepaald door het type kleding wat er op of buiten de werkvloer gedragen wordt, uiteindelijk zal de kwaliteit van het product of de service hier het grootste aandeel in hebben. Maar ‘kleding maakt de man’ (of vrouw) is wat het welbekende spreekwoord terecht zegt. De professionaliteit van een bedrijf of organisatie wordt namelijk mede bepaalt door het imago en het imago wordt op zijn beurt weer bepaald door de uitstraling van de onderneming én haar werknemers. Dit laatste is interessant, omdat de werkgever/ondernemer zelf invloed kan hebben op deze uitstraling van zijn werknemers of onderneming. U ziet het al aankomen… bedrijfskleding is hiervoor een goed instrument. Het zorgt daarnaast ook nog eens voor een grotere uniformiteit onder medewerkers, ook niet geheel onbelangrijk.
Een keurig aangeklede schildersploeg met dezelfde truien, jacks en t-shirts is toch net iets overtuigender dan een groep schilders die hun eigen oude, versleten trainingskleding naar het werk aan doet. Ondanks dat de kwaliteit van hun schilderwerk misschien hetzelfde is, zal een potentiële klant toch eerst kiezen voor de keurig aangeklede schildersploeg.
Onze klanten laten overtuigen met bedrijfskleding, dat is ons doel. Bekendheid, professionaliteit en uniformiteit… bedrijfskleding heeft het allemaal. Daarom zeggen wij, bedrijfskleding werkt!